Inwentaryzacja RFID

Proponowane rozwiązanie ułatwi i usprawni proces inwentaryzacji bez konieczności angażowania własnych pracowników. Wykorzystanie bezprzewodowej techniki RFID (Radio-frequency identification) zapewni radykalne skrócenie czasu inwentaryzacji oraz poprawienie jakości danych.

W omawianej technologii środki trwałe oraz pomieszczenia, w których się one znajdują, zostają oznaczone etykietami RFID. W czasie inwentaryzacji odczytywane są one urządzeniami RFID, a zgromadzone dane przesyłane do systemu ERP. W dalszym procesie generowane są niezbędne raporty, arkusze spisowe i protokoły.

Cały proces jest zautomatyzowany, a jego czas skrócony do minimum.

Oferowane przez nas etykiety RFID posiadają dodatkowo nadruk kodu kreskowego (kodowanie 128) odwierciedlający numer inwentarzowy zgodny z SAP ZSRK. Pozwala to na bezproblemowy odczyt oznakowanego inwentarza tradycyjnym kolektorem IR oraz  zidentyfikowanie go w bazie SAP.

Opisany poniżej proces dotyczy systemów opartych o bazy SAP, jednakże możemy przeprowadzić inwentaryzację w oparciu o inne systemy stosowane do zarządzania majątkiem trwałym.

Etapy przeprowadzenia inwentaryzacji RFID

Całość usługi składa się z czterech odrębnych etapów:

  • Uporządkowanie bazy SAP

Usługa polegająca na uporządkowaniu baz danych SAP środków podlegających inwentaryzacji w jednostce, powstałych po procesie migracji ze starych systemów. Następuje tutaj weryfikacja i aktualizacja inwentarza oraz miejsc jego przechowywania. Szczególnie istotne jest zapewnienie jednolitego nazewnictwa pomieszczeń w bazie SAP jednostki (pole to w SAP ZSRK nie jest słownikowane i bardzo często umieszczone tam informacje nie są spójne (przykładowo Pok. 1 i P1)). Zaktualizowanie informacji miejsc przechowywania jest niezbędne do przeprowadzenia inwentaryzacji (nie tylko RFID) oraz do pełnego nadzoru nad zgormadzonym inwentarzem.

  • Zaprojektowanie oraz wydrukowanie etykiet

Komplet etykiet (tagów) RFID (środki trwałe oraz pomieszczenia) drukowany jest na specjalnej drukarce RFID. Przygotowanie znaczników poprzedza weryfikacja bazy inwentarza pod kątem spójności miejsc przechowywania (pomieszczeń).

  • Oznakowanie środków trwałych etykietami RFID (usługa opcjonalna):

Fizyczne oklejenie środków trwałych może być zrealizowane przez firmę RTE Solutions, lub jednostka wykonuje je we własnym zakresie. W przypadku zlecenia oklejania środków trwałych dla RTE Solutions rozliczenie dokonywane jest w na podstawie ilości faktycznie przepracowanych osobodni (8 godzin pracy jednego pracownika).

  • Przeprowadzanie procesu inwentaryzacji:

Przeprowadzenie inwentaryzacji, jest procesem podczas którego następuje fizyczny odczyt oznakowanych środków trwałych przy pomocy czytnika RFID. Inwentaryzacja kończy się wydrukiem wszystkich niezbędnych formularzy, arkuszy spisowych i raportów (w tym raportu rozbieżności).

Zakres oferty

  • Uporządkowanie pomieszczeń oraz ujednolicenie ich nazewnictwa.

Uporządkowanie obejmuje ujednolicenie nazewnictwa pomieszczeń (pokoi) w systemie SAP (przykładowo jeśli w jednostce występują różne nazwy pomieszczeń, dla fizycznie tego samego pokoju: np.: pok1, pok.1, 1, system SAP każde z nich traktuje jako odrębne). Brak słownikowania  oraz wymogu uzupełnienia wspomnianego pola podczas zakładania kartoteki środka trwałego w SAP, powoduje niespójność w nazewnictwie oraz nie ukazuje faktycznego miejsca przechowywania środka trwałego. W skrajnych przypadkach cały inwentarz jednostki (widoczny dla systemu SAP) zgromadzony jest w jednym pomieszczeniu.

  •  Oznakowanie środków trwałych etykietami RFID:

Fizyczne oklejenie środków trwałych rozliczane jest na podstawie ilości faktycznie przepracowanych osobodni (8 godzin pracy jednego pracownika).

  •  Przeprowadzanie procesu inwentaryzacji:

Przeprowadzenie pierwszej inwentaryzacji, jest procesem podczas którego oprócz fizycznego odczytu, dokonywane jest dodatkowo uporządkowanie baz danych środków trwałych powstałych po procesie migracji (chodzi głównie o weryfikację i automatyczne przyporządkowanie Państwa inwentarza do konkretnego pomieszczenia). Gwarantuje to uzyskanie czytelnego i pełnego nadzoru nad zgormadzonym w jednostce inwentarzem. Wspomniany proces kończy się oraz wydrukiem niezbędnych formularzy, arkuszy spisowych i raportów (w tym raportu rozbieżności).

  •  Usługę realizacji kompleksowej inwentaryzacji środków trwałych w jednostce:

Przeprowadzenie przez naszych pracowników kompleksowej usługi inwentaryzacji środków trwałych w jednostce na podstawie przygotowanego zlecenia spisowego. Inwentaryzację kończy wydruk raportu rozbieżności (jak również innych niezbędnych formularzy, arkuszy spisowych czy raportów (formalnych i nieformalnych)).

  • Wewnętrzny audyt baz danych systemu SAP dla środków trwałych wraz z uporządkowaniem bazy przed wydrukiem etykiet RFID

Audyt oraz aktualizacja bazy środków trwałych na podstawie danych dostarczonych przez Państwa (rozmieszczenie środków trwałych). Skutkuje to wydrukiem etykiet dla danego pomieszczenia według aktualnego stanu co w znacznym stopniu przyspiesza proces fizycznego znakowania środków trwałych (nie ma potrzeby wyszukiwania ich w całej jednostce). Audyt obejmuje również uporządkowanie pomieszczeń oraz ujednolicenie ich nazewnictwa .

  • Uporządkowanie pomieszczeń oraz ujednolicenie ich nazewnictwa.

Uporządkowanie obejmuje ujednolicenie nazewnictwa pomieszczeń (pokoi) w systemie SAP (przykładowo jeśli w jednostce występują różne nazwy pomieszczeń, dla fizycznie tego samego pokoju: np.: pok1, pok.1, 1, system SAP każde z nich traktuje jako odrębne). Brak słownikowania  oraz wymogu uzupełnienia wspomnianego pola podczas zakładania kartoteki środka trwałego w SAP, powoduje niespójność w nazewnictwie oraz nie ukazuje faktycznego miejsca przechowywania środka trwałego. W skrajnych przypadkach cały inwentarz jednostki (widoczny dla systemu SAP) zgromadzony jest w jednym pomieszczeniu.

  •  Oznakowanie środków trwałych etykietami RFID:

Fizyczne oklejenie środków trwałych rozliczane jest na podstawie ilości faktycznie przepracowanych osobodni (8 godzin pracy jednego pracownika).

  •  Przeprowadzanie procesu inwentaryzacji:

Przeprowadzenie pierwszej inwentaryzacji, jest procesem podczas którego oprócz fizycznego odczytu, dokonywane jest dodatkowo uporządkowanie baz danych środków trwałych powstałych po procesie migracji (chodzi głównie o weryfikację i automatyczne przyporządkowanie Państwa inwentarza do konkretnego pomieszczenia). Gwarantuje to uzyskanie czytelnego i pełnego nadzoru nad zgormadzonym w jednostce inwentarzem. Wspomniany proces kończy się oraz wydrukiem niezbędnych formularzy, arkuszy spisowych i raportów (w tym raportu rozbieżności).

  •  Usługę realizacji kompleksowej inwentaryzacji środków trwałych w jednostce:

Przeprowadzenie przez naszych pracowników kompleksowej usługi inwentaryzacji środków trwałych na podstawie przygotowanego zlecenia spisowego. Inwentaryzację kończy wydruk raportu rozbieżności (jak również innych niezbędnych formularzy, arkuszy spisowych czy raportów (formalnych i nieformalnych)).

  • Wewnętrzny audyt baz danych systemu SAP dla środków trwałych wraz z uporządkowaniem bazy przed wydrukiem etykiet RFID

Audyt oraz aktualizacja bazy środków trwałych na podstawie danych dostarczonych przez Państwa (rozmieszczenie środków trwałych). Skutkuje to wydrukiem etykiet dla danego pomieszczenia według aktualnego stanu co w znacznym stopniu przyspiesza proces fizycznego znakowania środków trwałych (nie ma potrzeby wyszukiwania ich w całej jednostce). Audyt obejmuje również uporządkowanie pomieszczeń oraz ujednolicenie ich nazewnictwa.

Wycena:

Ze względu na różnorodność czynników wpływających na wycenę, przeprowadzana jest ona indywidualnie dla każdej jednostki: W celu przygotowania spersonalizowanej oferty uprzejmie prosimy o kontakt adres:

biuro@rtesolutions.com.pl lub telefonicznie pod numerami: 502-731-058 lub 41 230-21-31